En dimma ska svepa över grannskapet

Heeej alla blogglovers! Tänkte bara säga att jag lever. Det fina vädret gör att jag inte bänkar arslet så mycket vid datorn så det blir kanske lite tunt med uppdateringar, men det får ni ta. Ni borde själva ge er ut och tända grillen eller något, inte sitta framför dumburken och häcka!

Tända grillen är för övrigt det jag strax ska göra. Ska bara lista ut ett bra sätt att rengöra den då jag såklart inte gjorde det innan jag ställde in den för vintern... var likadant året innan det... och innan det.. och innan det... nästan så att man se antydan till ett litet mönster.
Men men, snart ska jag iaf röklägga hela kvarteret med kol-os och sedan bränt kyckling-os. Det fanns inte så mycket grillkött kvar på ICA så det fick bli kyckling. Tänkte piffa upp det hela med att inte ta den traditionsenliga potatissalladen utan en potatisgratäng. Givetvis en färdig som jag bara värmer i ugn då jag tycker hela skala-potatis-grejjen är lite 1800-tals aktigt på ett väldigt bonnigt vis. Jag är en 21-århundratets digitala ickeskalar-pojk! Jag köpte även ett par korvuslingar ifall jag skulle bränna kyckligen till alltför oätbara kolbitar. Det finns säkert mat så det räcker om någon trevlig tös vill komma förbi och dinera (Alert, alert! Kontakannonsvarning på det där! Skäms på mig!).

Nepp, rengöra grillen var det ja. Undrar vart terpentinet är? Sätta på ugnen också ja... nu blev jag matt av alla måsten. Får ta en bira först och koppla av. Puss i ljumsken på er!

Grillmeister



Kommentarer
Postat av: Helen

Grillad kyckling! :-) Hade jag bott nästgårds så hade du fått grillsällskap i form av mig (minus mitt stalkerjag!) - kunde dessutom erbjudit mig att skala potatis och att fixa någon trevlig efterrätt. Attans! ;-)

2009-04-11 @ 16:25:20
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

men hörredu- det kan u väl inte finna attraherande?

Ditt knas!



Vad gör du i afton då?

2009-04-11 @ 19:01:32
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vi ska värma lite putäteklöfter nu och ska väl käka lite..ta en öl..

Stefan vill nog dricka många öl och funderar på om han ska sms:a dig.

Jag kan med tänka mig en öl eller två men mitt anitibiotika och min hälsa är ju lite sisådär..men stefan vill som sagt festa till det..om du är sugen.

2009-04-11 @ 19:07:01
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha ja just det ja..du får skaffa larm på frysen.



Men vi ska ju käka o så nu ändå så vi har ju att göra i nån timme till minst också.



så du kan ju bara ringa om du vill komma hit eller så sen =)

2009-04-11 @ 19:10:30
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha gör så.

Då hörs vi sen!

2009-04-11 @ 19:14:04
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0