En ny generation fjortisar förstörs

Valborg! Denna afton då ca 64 793 stycken nya fjortisar ger sig ut och får sin första fylla. Vomiteringar kommer flöda, svek kommer infinna sig, taffliga taffsförsök och annat smått och gott kommer ske i buskarna runt om i vårt avlånga land denna kväll. Man får dock inte glömma polisbilsåkande. Fulla fjortisar som blir hemskjutsade till besvikna föräldrar (finns säkert en del som blir stolta också) som sedan får genomlida en långdragen utskällning, utgångsförbud och indragen veckopeng. Ja jävlar, en underbar natt alltså.

En annan har dock aldrig fått nöjet att åka med farbror blå. Ändå är det nästan så att jag har försökt med detta. Blivit tagen för fortkörning har jag blivit flera gånger men aldrig fått åka med snuten eller blivit slängd i fyllecellen. Detta känns nästan som ett litet misslyckande för mig. Har kompisar som polisen tagit bara för att de har trampat snett på gatan på midsommar och blivit inkastade i pikébussen, medans en annan har stått kvar gråtandes... ensam och övergiven. Varför konstaplar hoppar ni aldrig på mig? Jag vill ju bara kunna slå upp mig själv i SÄPO's register och läsa följande om mig själv: Lite farlig. Är detta för mycket begärt?

Nåja, detta lär inte ske ikväll heller. Har jour imorgon så man får vackert vara nykter ikväll och glo på TV medans andra roar sig. Men men, kommer inte vara bakis imorgon och det är inte fy skam!

Sup och svälg, trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, lovar att du inte har missat något! ;) Denna valborgskväll var lugn för min del med, sitter på jobbet just nu och räknar ner de sista timmarna...

2009-05-01 @ 04:49:08
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Ahhhhh... det heter jour hos er?

Hm, hos oss heter det beredskap, än... Ränderna går aldrig ur med detta ord, tror jag. Även om alla är less och det alltid är mer än högljudda protester och diskussioner när det gäller detta ämne...

Nå väl, snart är man ute ur leken och lär inte behöva begrunda dessa diskussioner längre. Trots sjukskrivning fick man höra om dem igår, igen... grillning på jobbet var man snällt nog medbjuden på - och trots blåsten så hörde de nog något kraxande från mig. Hrm, ja om de inte trodde det var en kråka/skata eller liknande... vad vet jag...

Må så grankott...

hrm, några var visst rätt intresserade av grodorna i tjärnet där också - tre på en... de sjönk, grodorna alltså 8) inte teknikerna - de försökte mest lösa grillningen på bästa teknisk sätt... ... ...

2009-05-01 @ 18:26:43
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0