Lite ! och några ?

Ibland funderar jag på om jag skulle skriva en bok. Ingen serös bok på något sätt utan en som innehåller en massa mejlkonversationer jag haft under åren med diverse olika användare. Ta ett exempel från idag med en fransyska med två förlamade hjärnceller.

Hjärndöda fransyskan: Hello together. Problem computer!!!!!!! Please help now!!!!!!!!!!

Världens bästaste jag: Hi Hjärndöda fransyskan. I need som more information to help you. Can you please specify the the problem?

Hjärndöda fransyskan: It work now. Thank you. Bye.

Här vet jag liksom inte om jag ska skratta eller gråta. Vad var felet? Hade hon något fel? Tror inte ens hon vet. Vad jag vet är att det tydligen är viktigt att skriva ca 36 utropstecken när något är fel och gärna slänga in 13 frågetecken ibland. Om en annan gör samma sak hör de av sig till ens chef och säger att man är otrevlig. Ska det vara såhär?!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!!!... !!!!!!!!!!!!!!!!!!.... *andas*... !!!!!!!!!!!!!?????!!!?!!!

Nu är jag visst kinkig igen. Får ta mig till kompisen kylskåpet och se vad den har att erbjuda. Hör förresten hur en granne klipper gräset... är det verkligen redan dax för det igen? Vill inte! Orkar inte! Kan jag få en egen au pair som gör detta åt mig? Har inga större krav på henne förutom att hon ska vara apsnygg och klippa gräset i bikini. Är det för mycket begärt?


Insane in the membrane

Kommentarer
Postat av: Helen

Ser fram emot ditt debutalster "Mailconversations from Hell" eller "E-mails of the brainless kind"! :-D Önskar dig även lycka till med au pairen. Du får väl stå stand-by med en filt ifall flickstackaren börjar huttra, eller varför inte ge henne en varm kram? ;-)



Överlevde också påskhelgen och ser redan nu fram emot fler ledigheter - helst en månads semester. Men kommande helg får väl duga till en början. Är så himla sömnig och soffan kommer med ljuvliga lockrop hela tiden. Gah! Tänkte steka lite pannkakor nu - fast våfflor kanske är ännu godare? Med glass och sylt...

2009-04-15 @ 18:03:32
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0