Platt trycktes det mot hjässan

Alltså där satt man på godan ro på kneget och läste om den hemska domen mot Pirate Bay-gänget. Plötsligt kände jag att jag hade lite hår som liksom låg mot pannan. Tänkte inte mer på det utan viftade lite käckt bort det. Snart kände jag hur det tryckte mot pannan igen. Vafan i helvete tänkte jag och viftade återigen bort det, men det föll raskt mot pannan ännu en gång. Jag drog hela näven genom håret och tyckte att det kändes väldigt konstigt och på något sätt så trycktes nu allt hår liksom mot skallen. Nåt var uppenbart knas så jag började smyga mig mot en av toaletterna, likt en fisförnäm herre i en porrbutik. Väl inne på toaltten såg jag det hemska ödet. Hela håret var statiskt, men inte så att det stod åt alla hållan trycktes just ned mot skallen och speciellt pannan så jag såg ut som ett efterblivet mongomiffo. Sista gången jag går utanför huset utan lite klet i barret. Fick ju gömma mig på kontoret tills elektriciteten på skallen dragit vidare.

Efter jobbet och hårattacken for jag och fikade med systeryster på en av stans uteserveringar. Tyckte det var starkt av mig att visa mig så offentligt efter denna usla hårdag! Solen gassade skönt och arraksbollen jag mumsade på började nästan smälta. Svårt att se råball ut i sina solglasögon med håret på sne och lös arraksboll i näven, men jag tror jag lyckades! Var dock ont om töser på stan idag vilket var synd när man satt där och spanade. De kanske kommer fram imorgon.

Denna helgen har jag då en vit helg men jag undrar hur länge det kommer hålla. Rycker i levern redan nu så det får kanske bli ett glas whisky. Men sen får det vara nog.. hoppas jag.

Truck? What truck?

Kommentarer
Postat av: Helen

Du skulle tagit en bild på datanördfrillan - jag skulle ha uppskattat detta! ;-) Du har dock inte varit ensam om hårproblem. Efter ett långt och svettigt besök på Lindex hade elektricitet motsvarande ett mindre kärnkraftverk letat sig in i min kalufs. Det var bara att snabbt kuta hem med blicken i marken (då ser man ju ännu mer normal ut...) och låsa dörren bakom sig.



Du får väl ge dig ut på tösspaning i morgon också - medan jag kör race nr 2 på Lindex. Ha det! :-)



2009-04-17 @ 21:49:49
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0