Sol sol sol

Guuu sicket skönt väder vi har idag, skillnad mot gårdagens betonggråa gettohimmel. Dock så gör sig trädgården allt mer påmind just nu. Löv och annat elände som måste krattas upp och land som ska grävas igen. Ja inte tänker jag påta i några rabatter. Klippa gräset kan jag göra, inte så fjolligt som att ligga på knä och peta i jord och klappa om blommor. Gräsklippning innefattar ju motor och bensin, muy macho! Fast det är klart, kan man hantera rabatter med en yxa  eller machete ska jag fundera på det.

Arbetsdagen flöt på i lugnt tempo utan större överraskningar. Inte ens någon dum tysk hörde av sig, vilket är lite förvånande. Men nu ska jag inte klaga på det. De laddar säkert upp med något massivt dumt problem att gå till attack med och då tänker jag klaga destå mer.

Det fina vädret innebär flera bra saker. Utemöbler på kneget har ställts ut så man kan ta en fika i solen och förhoppningsvis ställer kommunerna ut parkbänkarna snart tillsammans med flickorna i kortkort. För visst är det så att kommuner ansvarar för tjejer i kortkort och förvarar dem tillsammans med parkbänkarna under vintern? Båda kommer ju fram och försvinner vid ungefär samma tidpunkt på året. Undrar bara var detta lager är...

Nu blir det käk!

Here comes the sun...

Kommentarer
Postat av: Helen

Visst är det härligt med solsken! Ska fira detta med lite glass - åt faktiskt ingen ångestglass i går, haha! (Måste tyda på väldigt stark karaktär hos mig). Jag ska vara lite städtant i dag också hade jag tänkt - och kommande dagar. Behöver ju inte "spara" allt till påskhelgen, heller.



Meh, blommor måste du väl ha några? Tjejerna i kortkort kommer att kasta sig över en lång, ståtlig man som ligger på knä på gräsmattan - iförd blommiga (dam)trädgårdshandskar - och "klappar" blommor. Trust me! ;-)

2009-04-06 @ 18:32:21
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha du är ju störd ;)

2009-04-06 @ 18:47:05
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

klart du är ett kap =)

just nu lite piggare igen men fan vad dåligt jag mådde hela förmiddagen..uscha. Vete sjuttsingen vad det är för fel på mig.

2009-04-06 @ 20:01:47
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Helen

Vadå Ernst?!? Han är ju skitsnygg ju! Och händig... Och charmig... ;-) Idag hade jag noll karaktär: Det blev glass med strössel OCH chokladsås (som jag så påpassligt inhandlade för några dagar sedan).



Just nu är jag mest arg. På IT-idioterna som uppenbarligen jobbar på Tradera. Du kan väl ge dem stryk? Hälsa från mig! ;-D

2009-04-06 @ 20:25:35
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0