Söndag utan ångest

Ack vad skönt. Inget jobb i morgon så inget ihoprullande till fosterställning ikväll för den sedvanliga söndagsångesten. Dock är det varmt som en jävla bakugn på övervåningen där jag har min datorpark så jag ligger nästan och flämtar som en halvdöd fisk på golvet istället. Skönt att det börjar skymma lite och svalkande kvällsvindar smeker sig in via de öppna fönstren och altandörren. Men att ha öppet har sitt pris. Man hör grannar, puckoungar på mopeder och annat som i vanliga fall är utestängt. Och ännu värre, jag kanske hörs... iaf stereon. Men de kan säkert behöva bli lite kultiverade i närområdet.

Så fort det har blivit tillräckligt mörkt ska filmen The Wrestler lysa upp projjeduken. Till detta kommer det serveras vatten. Fattar inte vart mina öl har tagit vägen. Säkert någon av moppefjantarna som varit inne och snott dom för inte kan väl jag ha druckit upp alla?

Nä, nu ner till den mer svala nedervåningen och få i sig lite syre. Undrar om jag orkar trycka i mig den sista korven som är kvar från gårdagens grillning?


The dude


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0