Tanter borde ha egna affärer!

Första arbetsdagen avklarad i denna korta arbetsvecka. Ganska slapp dag. Kändes som de flesta var i någon dvala under förmiddagen och eftermiddagen bestod av ett långt möte.
Mindre slappt var det efter jobbet. Jag bestämde mig för att åka handla på Willys då jag hört att det ska vara billigt och bra där. Det stämde säkert också, det jag köpte kostade inte alltför mycket. Men innan jag kom dit var jag tvungen att köra en två mil i ett parkeringshus och klämma in min fina bil mellan andra bilar med barnstolar i. Liksom dömt på förhand att de andra måste slå upp sina bildörrar i min bil för att få i sina knåddar. Nervöst åkte jag med hissen till affären och möttes av massa folk. Populärt ställe tänkte jag och gick in. Fick börja med att springa till kassorna för att få tag på en korg. Sen gick jag vilsen som en labbråtta och botaniserade bland hyllorna.
När jag hittat det mesta jag skulle ha, det var lite urplockat här och var, gick jag mot kassorna igen och ställde mig i en av köerna. Givetvis valde jag fel kö. De runt omkring mig rörde på sig medans min stod nästan helst stilla. Jag spejade efter vad som hände där i början av kön och vad ser man? Jo en massa tanter som långsamt lade upp en sak i taget för att se att kassörskan bara slog in varan en gång och även kontrollerade priset. 46 år senare och det var dags för betalning så åkte såklart rabatthäftena fram och sen skulle det dubbelkollas att detta blivit rätt och betalning skedde givetvis kontant med små valörer. Man kan få för sig att slå in pannbenet på folk för mindre. Men jag ska bli precis likadan om några år bara för att jävlas! Mohahahaha!

Nu tänker jag lugna mina stackars nerver med kaffe!

Roar!

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Ehhhh... Jag brukar också hamna i den där kön... med precis de där tanterna i, suck... och så fattas det 50öre på slutet som tjejen(?) i kassan får sitta och skrika om att hon behöver... och tanten inte har... och då får det räknas sedlar igen, för tanten måste ju få just sina pengar åter - för att kunna räkna och lämna rätt - förhoppningsvis - nästa omgång... och innan hon sedan packar kassen så måste hon kolla så allt är med som stod på listan och att hon inte har missat någon rabattkupong... och då stoppas till sist även resten upp då hon inte plockar undan sitt, osv...

Må så grankott...

ska hämta andan nu... av två orsaker - den ena pga att man kört ett nära-döden-upplevelsepass med BodyStep - och där var det nog fel på värmen i den salen, gah... eller fel på kylan???

2009-04-27 @ 22:02:06
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0