Uppe innan lunch

Så har solens varma strålar smekt sig in via fönstret och kastat ljus i mitt ansikte för att ömt väcka mig. Satans solhelvete! Lys på någon annan som vill vakna. Inte nog med detta, det blir ganska varmt på rummet när skärselden lyser in och då lägger sig givetvis båda katterna under täcket, mellan mina ben så svetten kommer fram vilket gör att man under en bråkdels sekund tror att man kan ha pissat på sig. Efter en sådan väckning sitter jag upp i sängen hyggligt fort.

Nu springer katterna glada och fria likt gnuer på grönområdet bakom huset. Det jagas fåglar och barn skräms, underbara djur. Fast nu börjar säsongen då de tar med sig nya husdjur hem. Inte mig emot så länge det är snälla djur som ett får eller en vilsen snygg tjej i kortkort, men det har inte hänt än. Det de drar med sig är fästingar. Denna farsot, detta djur som inte fyller någon annan funktion i naturen än att sprida sjukdomar. Får ta mig i kragen och gå till djuraffären och köra antifästingmedel... behöver linsvätska också... bäst jag skriver upp detta på en shoppinglista. Nu blir det frulle!


Another brick in the wall

Kommentarer
Postat av: Helen

Morrn morrn! :-) Hur står det till i solskenet? Förhoppningsvis är du utomhus och svarar inte på denna fråga, haha!



Är LIVRÄDD för fästingar - ett Nobelpris borde utgå till den/de som kommer på hur dessa djur kan utrotas.



Ha det gott!



P.S. Gick du på spinning?

2009-04-25 @ 13:26:18
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Hm, de kommer inte in med annat än fästingar då? :D

Det gör vår lille vän - Leo Tass...

Och nu när våren är här - kattloppor som en del kallar det. De där små som finns i gräset - biter mig i allafall, gah. Kliar så in åt bomben, uff...

Må så grankott...

finns någon nackdel ibland med att de djuren ligger i sängen... men, de är för goa för att petas ner - katterna alltså ;)

2009-04-25 @ 22:46:33
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0