Inre frid

Mmm... nu är livet fint igen. Äntligen helg och första ölen är uppdrucken. Ett visst lugn går genom kroppen likt en dromedar på morfin och hjärnan säckar ihop till guldfiskstadiet. Skönt väder ute och altandörren står öppen så katterna kan springa ut och in som de vill samtidigt som jag spelar musik för grannarna. Kanske skulle göra rent grillen och bränna på en köttbit imorgon. Inget säger vår på samma sätt som os från grill och kött som smakar tändvätska. Vattnas i munnen redan.

Efter den smått sega arbetsdagen for jag iväg till tryckeriet och hjälpte syster med att sortera t-shirts och linnen i diverse olika högar för olika tryck. Denna gång testar hon även tryck för killar vilket kommer bli spännande, där även jag då har bidragit med ett "konstverk".

Vår ömma moder ringde också och bjöd in oss på fika. Syrran tog en drink istället så där satt jag och sippade avundsjukt på mitt kaffe. Livet är hårt när man har med sig bilen. Jag tar igen detta nu med öl istället.

Nu ska jag göra absolut ingenting. Ta en öl till, fisa lite och klia mig i skrevet. Kan det bli manligare? Kanske lägga till en och annan rap också! Undrar om jag har en brynja, annars får jag köpa en. Går inte att vara karlakarl utan brynja!

Skål!


Kommentarer
Postat av: Helen

Vad skönt att du är back to normal! Fast vad vet jag om ditt normaltillstånd egentligen? ;-) Tycker definitivt att du ska grilla i helgen. Hade jag haft en grill (och någonstans att ställa den) så hade jag grillat. Light it up och vifta några goda grillat kött-ångor åt Smålandshållet. Jag kommer bli såååååå avundsjuk... :-)

2009-04-03 @ 19:44:33
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

P.S. Det magonda flög sin kos!

2009-04-03 @ 19:45:57
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0