Så vare tossda

Så var det torsdag och imorgon är den ack så underbara fredagen återigen här. Två dagars slappande på G igen... I wish. Det är ju alltid det här eländet med hushållsbestyren som måste göras. Disk, tvätt, dammsugning, möjligen gräsklippning, kattkloklippning, upplockning, matlagning och tandborstning. Är ju ett heltidsjobb allt detta! Kanske skulle kolla på svarta marknaden efter någon billig städtant från inre Sibirien, för det där med au pair verkar lite kört. Tydligen nåt fånigt krav på att man ska ha barn, räcker det inte med mig? Det blir väl som vanligt att jag får göra det själv. Eller vill du tjäna en femma timmen kan du komma hit. Vatten bjuds det på vid törst. Är jag inte generös så säg?

Denna helg har jag tänkt att låta min surt arbetande lever få vila. Detta kan innebära att Systembolaget gör en vinstvarning. Men lugn bara lugn, I'll be back! Går inte leva utan öl, inte länge iaf... eller?

Var lite nyttig efter kneget idag igen och gick på berget. Slet dessutom med mig mor och syster så även de fick röra på dödköttet lite. Sen åkte jag hem och lagade nyttig husmanskost, hamburgare utan bacon. Liiite nyttigt var det väl ändå?

Nu rycker det i kaffetarmen så bryggaren ska få jobba lite och sen sätta sig på altanen en stund och njuta av kvällsolen. Möjligen spionera lite på grannarna och se vad de har för sig också. Man måste ha koll på sin omgivning. Det har jag lärt mig av pensionärer och ex-flickvänner.

You are the pefect drug

Kommentarer
Postat av: Helen

"Friday on my mind"...hette en 80-talslåt med Gary Moore. Och jag är helt inne på samma spår. Den här veckan har ju pinnat på rätt fort - men så är det ju en stympad vecka också.



Våfflor blev det! Alldeles för många...urk... :-)



Skönt att huvudet ditt mår bättre! Jag blir själv väldigt grinig när jag inte mår bra. Lyckligtvis brukar jag inte råka ut för särskilt långa sjukdomsperioder.



Det där med att spionera på grannar har aldrig roat mig nämnvärt (och just nu har jag ju inte så många att spionera på!). Min mor däremot står ofta med näsan tryckt mot fönstrena hemma hos sig, haha!



Inte undra på att du är uppe halva nätterna, när du hinkar kaffe så sent på kvällarna!

2009-04-16 @ 20:12:43
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha ja det är viktigt det där med att hålla koll..och du sitter väl med händerna knutna och hoppar upp och ned med huvudet var femte sekund så fort nåt verkar röra på sig och mumlar för dig själv.



Och tack min fina bror för att du ser till att jag rör på mig..som tack kan du få sandpappra mina jeans..du är ju enäxxxxspärt!

2009-04-16 @ 22:17:31
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0