Varför heter det mus?

Idag har jag minsann varit duktig! Efter jobbet for jag raka vägen upp till berget och gick elljusspåret. Förberedde det hela redan i morse med att lägga gåskor och tröjja i bilen, så nu är jag mäkta nöjd med mig själv. Hungrig som en svulten utter är jag också så det måste snart göras krubb innan jag blir riktigt kinkig.

Idag fick jag en sån jävla dum fråga att jag nästan bet av mig tungan för att inte skälla ut och idiotförklara den frågande personen. Frågan löd: "Varför heter datormusen mus för?" För helvete!! Använd fantasin ditt inavlade knallpacko!! Jag tog ett par djupa andetag och i lugn och sansad ton bad jag honom ställa frågan till den lärare han har i en datakurs. Företaget har en intern datakurs då vi insett att de flesta av våra användare är idioter. Jag ska klistra dit ett par pappersöron på en mus och ge till läraren så hon kan visa upp denna på en lektion. Fattar han inte då så kan man undra hur han klarar av att andas!

Nu känner jag mig upprörd igen så det är bäst jag tar tag i käket.

Pedagogen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är! Själv håller jag på och letar efter mitt gymkort som jag verkar ha...harkel...FÖRLAGT någonstans. :-)



Fattar inte hur du orkar med en massa puckon på jobbet. Jag skulle bli vansinnig på rekordtid. Ibland får jag telefonsamtal, typ: "Jo, jag pratade nyss med någon hos er, vars namn jag inte kommer ihåg - vet du vem det var?" Öh, NEJ! Bara sådant kan ge mig härdsmälta.



Hoppas att du har haft en bra påsk, och att levern...lever! ;-) Kram

2009-04-14 @ 20:47:04
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

men wtf?? Motionerar du utan mig?

Jag som inte rört på mig alls idag.



men jag har gjort en gooood smuuuuuudie =)

2009-04-14 @ 21:21:09
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0