Hemma från Arvika



Ja då var man åter hemma igen från de värmländska skogarna. Har sett den bästa konserten med Nine inch nails någonsin tror jag. Trent var i högform och det var härligt att se Robin Finck vid hans sida igen spelandes på gura. Robin hoppade av för några år sen för att leka med Axl Rose och Guns n' roses men kom på bättre tankar igen. Synd bara att detta förmodligen var sista gången jag såg NIN, Trent har sagt att han kommer bli tokig om han forsätter med allt turnerande och kommer gissningsvis att hitta på något annat. Det var dock ett väldigt fint adjö om det är sant. Tack Trent!

Depeche Mode konserten tyckte jag bara var godkänd. De nya låtarna drar ned helheten rejält då de inte passar live. De är för lugna och kanske lite svårsmälta. Pulsen höjs dock så fort de radar upp de gamla "hitsen" och slutet på konserten var riktigt bra. Bilden ovan är på en av skärmarna under låten Personal Jesus, tyckte den passade fint i min blogg.

Man har kunnat läsa på en del bloggar här och vara om diverse bloggerskor som ska ge sig ut på festival och inte riktigt vet vad de ska ha på sig. Det snackas om gummistövlar med rätt stuk, solbrillor med rätta snittet och finfina toppen från rätt märke. Jisses, vad mer kan man säga? Det är festival. Inte en enda rutten iller bryr sig om man har något på sig från Coco Chanel, Dior eller nåt annat tradigt. Dra på er något gammalt med bandtryck på eller någon åsikt av något slag. Stå för något. Slappna av. Det är som sagt festival! Viktigaste är väl att kläderna är praktiska för ändamålet? Här nedan kan ni se mina finafina pjucks och en min "man-bag" (en gammal gasmaskväska från svenska armén tillverkad 1957). Vad mer än det, nåt på benen och en t-shirt behövs?
Det är klart, vill man verkligen dra åt sig lite blickar så kan jag rekomendera någon liten snäv sjuksköterskeutstyrsel i latex. Då vänder jag mig om iaf. (Kan dock vara så att den outfitten gör sig bäst på Arvikafestivalen med tanke på folket där)

We're in this together now


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0