Ta't lugnt! Jag är ju här!

Men ojdå, nu har jag visst försummat den stackars bloggen väldigt länge. Ska bättra mig. Förra veckan var dock ganska hektisk, så jag tar det som en dålig ursäkt till bristen på uppdateringar. Det var övertid på jobbet en kväll t ex. så jag kom inte hem förrän 1 på natten och då orkade jag inte skriva något. Även om jag hade velat för jag tyckte väldigt synd om mig själv just då... alldeles trött, sliten och framför allt hungrig! Enda jag åt den kvällen var några sura bullar och till det en Fanta. Ingen mat för en redig karl det inte! Jag letade i förtvivlan också på vägen hem efter något nattöppet ställe i Skövde där man kunde köpa sig något, men det fanns inte. Hur kan en stad med ett sådant enormt Stockholmskomplex inte ha det? Grymt besviken åt jag en en brun mosig banan som jag hittade hemma innan jag däckade i sängen. Några timmar senare var det dax att åka tillbaka igen. Ja livet är inte lätt ibland.

Jag har även lyckats justera mitt ena knä rätt rejält också i helgen, så nu har man fått åka och köpa dyra knästöd och sprayar både den ena och andra smärtstillande salvan på eländet. Frågan är om det inte är dax att köpa stödstrumpor, man blir ju inte yngre precis. Nåväl, jag hoppas att det blir bättre annars får jag väl gå till farbror doktorn och kolla upp eländet.

I övrigt var helgen juvlig, bortsett från knäskadan då (synd om lilla eländiga mig). Det vart lite partaj på fredagen framme på stan. Öl i öltält och sedan lite efterfest här hemma. Sen upp på lördagen för att spela brännboll och dricka mer öl. Nu tror ni kanske att det var på brännbollen jag fixade till knät men det gjorde jag redan på fredagen på gymmet, tro't eller ej, men brännbollen gjorde det inte bättre. Vårt lag vann iaf och då vart det skumpa. Jag hatar verkligen champagne men segerns sötma gjorde att det gick ned.  Senare på kvällen var det återigen hög tid för ännu en formidabel herrmiddag och efter det begav sig resan ut i stans nattliv igen.

Ja där har ni en kort resumé av den senaste veckan. Kanske kommer skriva mer ingående om något, kanske inte. Den som läser får se. Nu ska jag ta och fixa en balja lut och medans det rinner ned ska knät masseras med mer smärtstillande.

Magister kycklig, mästare på cykling!

Kommentarer
Postat av: Helen

Aj då! I vår ålder måste man ta det LUGNT på gymmet för att undvika skador. Jag har verkligen tagit fasta på detta och därför inte besökt mitt lokala gym...öh...på ett bra tag... :-D Beach 2009 har jag helt förträngt - jag satsar nu på 2010 istället, så jag har nu gott om tid på mig! ;-)



Kul att du är ute och roar dig i alla fall - på mitt håll är det precis tvärtom. Det osomriga vädret tycks ha knuffat in mig i en sorts höstdvala, som gör att jag knappt kommer ur sängen på morgonen och spenderar dagen i ett zombie-liknande tillstånd. En stor, fet sol beställes, tack!



P.S. Mitt inte helt avsomnade stalker-jag gjorde en mental note: Herr Labbas är skadad - he can run (?) but I'll catch him, mowhahahahahahaha! :-D

2009-06-09 @ 17:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0