Måndag med gräddhög

Då sitter man i hemmets lugna vrå igen. Magen skriker efter något ätbart så jag ska väl snart ta och mickra lite eländiga rester från igår. Möjligt att jag måste koka lite ris, men det är snabbt gjort nu för tiden med der helt otroligt smutta "boil in bag-riset". Det är ju typ 93ggr dyrare att köpa det riset än det vanliga men va fan, enkelhet framför ekonomi!
Arbetsdagen flöt på ganska harmoniskt, bortsett från att affärssystemet låg nere när jag kom dit imorse. En kollega hade dessutom fyllt år i helgen så han bjöd på tårta till frukostfikat. Hade ju varit smaskens om det inte varit en såndär satans grön basker (ja en princesstårta alltså)! En hög sur grädde övertäckt med marsipan. Vad fan är meningen med det egentligen? Nä, jag får ta och bjuda på riktig tårta en vacker dag och visa vart skåpet ska stå!

Islo pislo


Kommentarer
Postat av: Helen

Fick du också tårta!?! Vilken tur vi har... :-D

2009-03-16 @ 17:50:58
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

Vi fick TVÅ tårtor att välja på - båda hembakade av arbetskamratens mor resp. svärmor. Den ena hade grön basker, som du kallar princesstårtor - men jag gillar sådana! När jag tänker efter så är det väldigt FÅ tårtor som jag inte gillar, hihi! OK då, jag erkänner - jag är en GOTTEGRIS! ;-D



Vad snällt att jag får stå modell för tjejkalibreringen! Känns som ett stort ansvar dock - tänk om alla killar blir förbannade på de scannade tjejerna för att de har fått vissa av mina...öh...mindre smickrande egenskaper också! ;-)

2009-03-16 @ 19:36:58
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mmm äkta gusi =)



idag har jag varit hos Janne - dags att börja om från början med tryck och lager och grejs.



och så är alla våra köksluckor borttagna nu så det ser ut som fan i köket..inte gusi alls.

2009-03-16 @ 20:12:39
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja du, det här med Beach (ange valfritt år här) håller jag på med varje år - har inte nått önskade resultat hittills. Kan dock konstatera att ingen hittills har dött av att se mig i itsy-bitsy trekantsbikini UTAN synliga rutor på magen! ;-)



Bra regnlåt! Har Garbages (rosa) CD med denna låt - men det är flera år sedan jag lyssnade på den. Bra att du påminde mig!:-)



Det är nog bäst att vi tar mina negativa sidor utanför blogg.se, hehe! Annars kommer ingen ragga på mig här! ;-D

2009-03-16 @ 20:49:22
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hehe precis - AvannaGusi =)

Ska köpa loss lite egna ramar wsom bara är mina också som får stå där borta..och så pratade Janne åter igen om att göra sig av med tryckeriet..och jag vill ha det till mitt...hmm...



Gör du ikväll då?

2009-03-16 @ 20:59:18
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Helen

Stor o stark, säger du? Vad innebär detta i höjd över havet?

Hälsningar, Nyfiken i en strut

2009-03-16 @ 21:36:34
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0