Slask och åter slask

Veckans första arbetsdag har passerat ganska smärtfritt. Skönt det! Men det kommer hela tiden domedagsrapporter om det ekonomiska läget och hur det måste sparas. För helvete, sälj istället! Kanske inte är så enkelt men ändå. Jag är ju bara en teknikbög och har inget koll på sånt! Köpa däremot, det kan jag! Norsk inomhusmästare på det området!
Sitter och funderar på hurvida jag ska försöka skotta upp det eländiga slasket som ligger och vältrar sig på uppfarten, men jag tror jag skiter i det. Töar väl bort snart ändå hoppas jag. Det ska ju vara vår, iaf här i den sydligare delen av vårt avlånga land.

En sak jag jag började undra när jag tittade ut genom fönstret och råkade få se några av blommorna på fönsterbänken är: Hur jävla svårt kan det vara för en kille att komma ihåg att vattna kvastarna en gång i veckan? Har vi något genetiskt betingat som slår bort dessa tankar eller förtränger vi det helt enkelt? Jävla tur man kommer ihåg att mata katterna och ge dom vatten. Tror jag ska ge mig själv mat nu medans jag kommer ihåg att tänka på det.

Dunderklumpen

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej där i slasket! (Tyckte mig se kommentarer om att DU var den skyldige till snön!). Ut och skotta med dig! ;-)



Kan trösta dig med att även vi (jag) av det kvinnliga könet kan försaka våra krukväxter. Jag borde egentligen hålla mig till kaktusar - de kräver ju inte så mycket av sin matte. :-)

2009-03-23 @ 17:56:14
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

Allt är väl med mig och jag förlåter dig för snö/slask - man får inte vara långsint!. ;-) Hur är det själv?



Kan också påpeka att blomman i fönstret brukade ha en tvilling. P g a mitt dåliga vattnande åkte den en morgon i golvet med en smäll (krukan vägde för lätt utan vatten). RIP...öh...växten (kan inte namnet på en enda av mina krukväxter - min kära mor har försett mig med skott).



Ska också ta mig något att äta nu - egentligen är jag bara sugen på mackor, så det blir nog bara det. (Eller makaroner och köttbullar från igår - boring!).

2009-03-23 @ 18:09:14
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Nja jag vet inte vad jag ska tycka om The thing, det var väl lite för overkligt för min smak med allt splatter. Det finns alldeles för många halvkassa filmer, varför finns det inga som jag tycker är bra?! :-) Det känns som att jag slösat bort flera dagar av mitt liv på att se på dåliga filmer istället för att se bra..

2009-03-23 @ 18:21:57
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

nej du jonas, jag tror det är ett släktdrag oss emellan och inte könsbetingat...mina blommor..dör..alltid..till och med de i plast dör..men av damm och mögel. Ty när jag vattnar sp vattnar jag även de fejkade.



yes blondie..u like?

2009-03-23 @ 18:49:12
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Hm, då har jag allt för många manliga gener... Här överlever sällan blommor - knappt ens de som inte är levande :D

Hm, lovar dock att katterna KOMMER att meddela om du glömmer dem... blommorna ok... och att du själv glömmer käka... men katterna, näää... det lär du INTE glömma, hihihi...

Må så grankott...

2009-03-23 @ 19:43:47
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0