Latrinjobb

Har varit lite hurtig med att gått femman på berget med mor och syster idag. Lite svettigt på ryggen blev det iaf, kändes bra. Men halt som fan var det då stigarna var isbeklädda på de flesta ställen och där det inte var is var det lervälling. Väl hemma igen vände jag snabbt i duschen och for iväg till Falköping för att invadera Coop Bygg. Ny toasits skulle inhandlas. Stod länge och begrundade denna flora av sitsar som dyrt och heligt lovade att passa varenda latrinmodell. Attitydsmänniska som jag är kunde jag till slut inte välja något annat än en svart sits. Mäkta nöjd dick jag och betalde denna för att sedan knata in på "vanliga" Coop och inhandla lite dagligvaror. Äta bör man annars dör man. Hittade inte alls i denna affär så jag måste ha sett ut som en vilsen polsk blåbärsplockare där jag gick mellan hyllorna och spejade. När jag hittat det mesta jag sökte gav jag upp, betalade och for iväg till Jet med bensinmonstret och tankade. Sen hade jag satt sprätt på ca 2000:- på en timma. Dyrt söndagsnöje.
Väl hemma igen kastade jag in maten i diverse skrymslor och vrår för i ilfart likt en gnu springa upp för trappan med nya sitsen och påbörja monteringen. Skruvade bort de gamla fästena och möttes av någon otäck grön illaluktande sörja som låg och lagrades där under och i hålet där man kör igenom skruven. Tur man inte är kräkmagad när man började tänka på hur många års urinstänk, diverse olika gamla könsvätskor och annat äckligt från tidigare husägare som kan ha krypit ned där, och som man nu hade på fingrarna. Nästan så man började känna hur fingertopparna frättes bort. Men men, på med rengöringsmedel, skrubba som fan och skruva dit den nya. Vad vackert det blev. Nu ska jag gå ut och slänga den gamla och se om det har kommit en bunt med reklam så jag kan sätta mig i godan ro och ha invigning.

Simma lugnt

(Toaletten ska renoveras till sommaren)

Kommentarer
Postat av: Helen

Fin tron! ;-)



Nja, det är väl inget fel på nätdejting I SIG - utan snarare på vissa personer man riskerar att träffa där (vilket jag har trist erfarenhet av). Ett problem också är att det finns så många fler killar än tjejer som är reggade på dessa sajter = killarna skriver till/flirtar med VEM SOM HELST av tjejerna - även om inget genuint intresse finns för den utvalda tjejen (hon duger "tills vidare"). Att få reda på detta efter några månaders förhållande är...well..inte så kul, milt uttryckt.

2009-03-15 @ 16:48:58
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Aha... var glad att det FINNS toasits som PASSAR till toastolen. Vår finns det ingen till - längre. Hur mycket det än står att det passar till alla, bläää. Men, vi BÖR byta HELA toan, så då kanske saken löser sig av sig själv? Ny toa ger ny toasits? Dock ska vi hitta en toastol som är nog HÖG i sitsen också, inte för pygmé, suck... Ja, de där standard som säljs till vettigt(?) pris är ju hopplöst låga och man sitter med knäna vid hakan, typ... Och så passar de inte i ett gammalt hus, dvs avloppsröret och toan passar inte :( Men, någon gång i livet kanske det dyker upp en rörmokare som kan kolla in vilka modeller som kan tänkas passa, suck...

Må så grankott...

(ngn som INTE vill tänka på hur det ser ut, nej... :P)

2009-03-15 @ 18:09:30
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Helen

Tack, tack! Alltid bra att veta att det finns en skinande ny toasits om nöden tränger på under ett Tidaholmsbesök! ;-D



Jo, det finns ju en hel del svin bland den manliga befolkningen och en hel del über-bitchar bland den kvinnliga (är övertygad om att du har träffat på några). Tänk om det fanns något science-fictionartat scanningssystem som man kunde knuffa tilltänkt partner genom. Bara för att få reda på de riktigt otrevliga sakerna och därmed spara lite tid. Något för IT-experten att sätta tänderna i kanske?



P.S. Och det går så bra så att ragga på mig! (Du verkar ju faktiskt helt normal) ;-)

2009-03-15 @ 18:47:33
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Bim HD

just nu är det tom Tidsresenärerna på 9an med Tony mfl som du missar :)

Må så grankott...

2009-03-15 @ 19:10:32
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0