Bröst, grill och film

Nyligen hemkommen och det första man gör är såklart att bänka arslet vid datorn. Vad gjorde man förr egentligen... ah.. just det... TV. Innan TV'n då? Fia med knuff kanske.. tråkigt ensam bara. Skit samma. Har gymmat idag igen och insåg att mina bröstmuskler enbart består av luft för tillfället. Jag slet som ett djur och trodde nästan att en ven i pannan skulle poppa ett tag. Nu har jag problem med att få upp armarna över huvudet, undrar hur detta kommer kännas imorgon... då ska vi dessutom träna armarna *hjälp*.

Kvällen har spenderats hemma hos en polare och vi tyckte båda att hårda grabbar som vi måste grilla och knäcka några bärs efter vi plågar våra bröstkorgar. Sagt och gjort, det gjorde vi. Han hade dessutom en rabarberpaj hemma som vi svullade i oss med ca 3 liter marsansås med ursäkten att vi behöver kolhydrater för att vi tränar. Vi glodde också på rullen Defiance med Daniel Craig. Den var rätt ok om än lite seg ibland.

Imorgon ska jag i tidig gryning (runt klockan 10) följa med en sväng till Skövde för att hoppa in i en lampaffär och glutta på diverse olika lampor, spotlights och fiberljus. Detta för att en tjomme bygger sitt eget hembiorum och bill såklart ha hjälp med min enorma expertis inom detta område innan han köper nåt... eller så vill han helt enkelt inte åka själv... jag tror på det första. Med tanke på detta är det nog bäst jag hoppar i säng så jag får någon skönhetssömn.  Tjoflöjt!

That rug really tied the room together

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Hm, man umgicks kring elden, någon berättade sagor/myter/läst ur bibeln, de sydde, stickade, täljde, spann mm. Och när det inte gick att göra något mer - inte ens ljuset från det som fanns då räckte - gick de till sängs. Vaknade utvilade(?) när det ljusnade...

Må så grankott...

ngn som alltid undrat - hur kunde de vakna i tid när det INTE fanns väckarur och det var vinter och mörkt så gott som dygnet runt. Men, de skulle ju upp ändå - HUR? Lyktgubben/eldmannen skrek ju enbart när det var stad. Vem kunde de eventuellt ha vaknat av på landet? Ehhh, den berömda tuppen som gol?

2009-05-22 @ 10:46:25
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0