Skuren burnä och hemska låtar

Igår var grabbarna grus här och vi hade vår månatliga herrmiddag. Plankstek á la Per Morberg (denna man bland män) gav vi oss på denna gång. Det hackades sharlottenlökar och det spritsades Duchesspotatis under en kanske något för hög promillepåverkan. Vi har en förmåga att öppna första ölen tidigt och börja med maten väldigt sent. Det gick dock som vanligt väldigt bra men vi har kanske ändå stött på vårt första misslyckande... bearnaisesåsen blev inte riktigt som den skulle... smaken var det inget fel på men det såg mest ut som skirat smör till en början. En snabb kylning i frysen fick dock fason på den. Dagens läxa: Tro aldrig att man kan ersätta ett vattenbad med att ha en kastrull på låg värme på spisen istället!

Efterrätten blev vanlig enkel chokladpudding med grädde, som inmundades framför TV'n där vi med en viss pinsam känsla tittade på de sista bidragen i schlagerfestivalen. Hur fan den fjantiga dåliga Collin Farrellkopian från Norge, som kraxade på sämre engelska än ryssarna, kunde vinna övergår vårt förstånd. Alla låtar var iofs urkassa konstaterade vi omgående under röstningens snabbgenomgångar. Vi hejade dock lite Azerbadjan för att sångerskan där inte var så tokig (utseendesmässigt alltså) och på Ukraina (tror jag att det var) för att den blonda dansösen där såg trevlig. Ensam var jag att hejja på Tyskland för att Dita von Teese var med där (har mina polare ingen smak?). Är låtarna dåliga får man ha andra normer att gå på, så enkelt är det!

Vaknade idag redan 09:30 av den eländiga solen och att katterna låg på mina ben så de höll på att domna. Kunde sedan inte somna om så det var till att masa sig ur sängen och börja dricka vatten. Inte direkt bakis idag men väldigt törstig. Bäst att fylla på vätskedepån ordentligt då det ska bli en tripp till gymmet sen och lyfta några hekto och sen ska det spinnas... hur jag nu ska orka detta med de få timmars sömn det blev inatt. Nåja, det får gå. På återseende!

Head like a hole

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Hm... det du käkade och drack igår är det du använder på träning idag, ehhh... många öl? Hm, kanske inte direkt det bästa!!! :P varit bättre med massor av vatten innan sänggående? eller, ursäkta. Insåg det värdelösa, ja... hahaha...

Må så grankott...

hm, och du överlever - lovar... själv kör man - om kroppen håller - BodyStep, BodyJam och BodyStep under veckan som kommer... och ett härligt besökt till medlemstränaren... undrar om hon inte tar död på mig mest? hm - och ev slagsmål med väderkvarnar, dvs Fkassan... inte fått pengar sen... mars? typ... :(

2009-05-17 @ 14:31:17
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Ida

Myyys att sova på husses knän! :)

Jag hejjade på Estland, tyckte de hade en rätt trevlig låt. Och när det gäller snygga sångerskor så måste jag ge island min röst där! Minns inte alls låten, men en himla söt tjej var det :)

2009-05-17 @ 16:00:43
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0