Skövde byts mot Falköping (muu)

Sitter här och firar lite med digestivekex med ost på och lite kaffe till det. Försöker sluta med de vanliga kakorna i ett försök med att vara lite mer hälsosam nu när man hänger på gymmet och leker med vikter. Då får man ju tänka på sin egen vikt liksom! Vad jag firar? Att jag idag fick ett nytt jobb, så höst byts pendlig till Skövde mot pendling till Falköping. Synd bara att Falköping är en så attans tråkig stad, Jan Guillou har utnämt stan till den tråkigaste i sverige två gånger. Jag har gått på gymnasiet där och kan väl i stort sett hålla med (stan blev bättre ju mer öl man drack). Det har också varit sveriges ko-tätaste kommun (kanske är det än). Jobbet verkar dock toppen så jag får väl vackert finna mig att det ligger där det ligger.

Jag måste säga att jag trivs väldigt bra på nuvarande jobbet och det känns väldigt tråkigt att sluta där. Men starkt drabbat av lågkonjukturen med varsel och neddragningar har gjort att det känns som en osäker arbetsplats. Man måste se om sitt eget hus och som ensamstående husägare är det inte ens ett talesätt, bara ren sanning.

Nä.. man kanske skulle hälla upp sig en liten virre och sätta sig på altanen och suga lite på en fet cigarr som en thai-hora suger på en kobratelefon. Tror fan jag gört! Skål!

Greed is good

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Grattis till nytt jobb!!!

Inte illa i dagens läge, hitta något nytt. Hm, undrar vad man själv ska syssla med när det kommit så långt i alla förhandlingar. Dock vill jag INTE åter i tjejtraggel igen - trivs med mina herrar ;) Raka rör och varför - diggar det. Ingen massa trams, suck. Jajaja, den dagen den sorgen, eller hur man ska se på saken... dock först se till att få ordning på kroppen och ordning på FK. Det sista känns svårast - FK... :(

Må så grankott...

2009-05-27 @ 22:37:10
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Mikaela

Grattis fan! :D

2009-05-28 @ 18:02:36
URL: http://www.njutmaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0