Gentlemannens död

Har trotsat vädret genom att gått femman på berget med mor och syster. Det var inte så farligt snöigt eller kallt, bara aningen halt här och var. En dagenefterpizza har oxå slunkit ned, bytt sängkläder (nej jag har inte spydd ned dem i fyllan, det var bara dax) och städat upp lite efter gårdagen. Halva sopptunnan är nu fylld med ölburkar och flaskor. Undrar om det är imorgon det är sophämtning? Hoppas det iaf.
Såg att det var internationella kvinnodagen idag oxå så nu får man väl huka sig för alla aggresiva feminister överallt. Det pratas ju så fint och vitt och brett om jämlikhet men vart är den internationella mandagen då? Galan för prostatacancer på TV3? Alltså jag gillar det här med jämlikhet. Självklart ska både kvinnor och män tjäna lika mycket. Det blir dessutom mer ekonomiskt för oss män om det vore så. Tjänar vi alla lika mycket så behöver vi män inte längre bjuda på restaurang och allt sånt. Det ska ju vara lika och då betalar man var för sig. Inte heller behöver vi öppna dörrar längre eller dra ut stolar, kvinnor kan! Glöm frasen "Kvinnor och barn först!". Den borde nu bytas ut mot "Barn först, sen alla på en gång!". Feminismen är gentlemannens död! Go girls!



P.S. Bara så ni vet innan de aggresiva feministerna lynchar mig genom att blotta sina franska armhålor och skava bort mitt ansikte genom att gnugga det mot sina ludna ben, jag är ett stort fan av ironi. Puss!

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Takida... varför upptäckte jag dem nyss, på tv-reklam tom? uff... lät som lite lagom och härlig, ja? ;) typ...

Man förstår nog att du ÄR ironisk... du kan inte vara bror till en sådan härlig kvinna som din syster (ojojoj, vilken härligt värdelös mening, ehhh) utan att vara ironisk i det läget :)

Va, var det inte pant på burkarna ens, uff... det som annars ÄR början till första miljonen sägs det :P

Må så grankott... hm, ska käka en nybakad bulle sen och då tänka på dig där... snöar ÄN och blåser, bläää... fast SÅ långt bort är man inte, ändå... ... ... fast lite FÖR långt har jag o ngn redan insett ;) jag var snäll och la inte ut ngn bild på den som alltid leker med min mobil - det var den privata och inte jobbmobilen, tom... :D

2009-03-08 @ 17:37:47
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0