Grått grått grått

Fy vilken sur dag det är. Grått, blåsigt och trist. Får ta tag i lite städning, lär ju inte göra dagen sämre. Med lite musik poppandes från stereon brukar det gå ganska smärtfritt ändå att svepa fram som en galen städkärring.

Fågeluslingen höll sig väldigt lugn och fin i skorstenen imorse, men en satans granne började såklart att såga ved i ottan med sin ofantliga sågklinga. Tack vare att det är så grått ute och solen lyste med sin frånvaro lyckades jag somna om i omgångar och känner mig ganska utvilad trots sågandet.

Nu får det bli väldigt sen frukost och sen på med förkläddet och dammvippan. Hörs ikanske senare igen om inte städandet och det gråa vädret försätter mig i nåt apatiskt tillstånd. Är jobb imorgon igen också, det kan ge skumma effekter det med.

Der schtädtanten

Kommentarer
Postat av: Helen

Hur står det till med städtanten denna afton? Fick du tag i några dammråttor eller blev du skrämd av deras blottade tänder? ;-) På min städfront: inte så mycket nytt, haha! Söndagsångesten har anlänt - tror jag ska göra ett tappert försök att döva den med lite Rocky Road-glass. :-)

2009-04-05 @ 19:55:45
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Grått? Hm, inte här... solen lyst - men man hann inte sitta ute mycket idag ändå. Handlat en del inför morgondagen, smörgåstårta är fixad också... Ja, och vad tror du om denna texten? Tänkte använda - men insåg - varför blogga? Vem läser... ... ...

Hm, -20 var det här i morse, brrr... Hamnat i vinterland igen :/ På väg upp var det tom snö i höjd med bilen längs med vägen. Ja, och det är vinterväglag. Dock hunnit sitta lite ute i solen, i all snö idag. Inte länge dock... Handlat inför morgondagen, smörgåstårta skulle göras - städas ska det visst också, uff :P

Må så grankott...

2009-04-05 @ 19:59:06
URL: http://sjoebacka.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0