Betty Vroom

Då har man varit uppe på berget och gått en sväng tillsammans med mor. Halt som fan var det så det var bättre att bredvid stigarna än på dem. Det tog sin lilla tid med det kändes förjävla bra när vi kom tillbaka till bilen igen. Sen blev det en sväng till ICA oxå. Äta bör man, annars dör man! Sen tuffade jag hemåt och har nu plockat in maten och sett att tvättmaskinen har gått klart så nu får jag ställa mig att hänga upp kallingar och strumpor. Får allt ladda en maskin till sen.
Tänkte ta och slänga upp ett par bilder nu på min kära bil. Det är en Honda Civic TypeR GT. R står för Race så det är en fartmaskin. Ingen turbo som så många andra bilar är men denna å andra sidan varvar upp till 8300 innan varvstoppet slår till. Det gör att den har ett fint purrande motorljud. Jag pendlar ju varje dag till jobbet, en sträcka på totalt 7 mil, och detta är absolut ingen ekonomisk bil... men ack så rolig färden blir! Så här är hon, skitig och med små vinsterostar, Betty!

Catch me if you can






Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

stefan åt just en sådan stor bolle =)

2009-02-28 @ 17:06:43
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Uff, min riskokare hinner inte med dig!!!

Jajaja, bara(?) Nissan Almera - grön sägs det... funderar på om de sprang förbi med färgburken då? :D Men, automat och ett måste. Men, fram kommer man alltid - kanske tom utan böter? ;) Skulle säkerligen åka tid om det vore en liknande, hehehe...

Dock HAR jag önskningar till min käre kusse att han skall bygga en 3-hjuligt motorcykel till mig... Ja, just nu har jag afasi, svår sådan efter en hög med kryss... De har ett namn, vet... Han HAR byggt det tidigare - och den var tom ROSA ;) Och jag hade en bild när jag var yngre, ehhh... som hängde på väggen i mitt rum med den och Björn Skifs satt på den, min dåvarande idol... herre min je, men kul KAN karln vara... DOCK har kussen en ram till en sådan innestående i USA... där han bor... möjligen om det var hos Jesse James? Ja, eller någon av de där stora han gör jobb åt ibland... Hm, man HAR hamnat fel i livet, möjligen :)

Må så grankott...

(ja, jag har en kusin som är fotograf, författare av bilböcker och motorjournalist, Bilsport, Wheels mm samt bilbyggare - hotrods mm... och jag tänkte en gång i tiden bli bilmekaniker, ehhh... eller skrotsamlare i tyskland... hallå? psyket nästa? ;D)

2009-02-28 @ 17:35:22
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Linnea

Sv; hahah, ja, jag är vänterhänt. (=, vet inte varför , men jag har altid gjort smiley åt det hållet (; beror det på att man är vänster hänt ??

2009-02-28 @ 18:41:00
URL: http://princessbling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0