Blöt i byxan

Då har man spenderat hela eftermiddagen i möte igen. Fast tillskillnad från många andra möten var detta ett kul sådant. Vi hade besök av en tekniker/säljare från HP som vi bollade idéer med om hur vi ska bygga om nätverket och dra igång ett trådlöst nät. Nu skulle jag kunna börja dra upp en 2438st treställiga förkortningar för er på olika sorters it-termer som vi gick igenom och ännu ett gäng förkortningar på hårdvara som vi är sugna på... men hoppar över detta då jag inte vill skrämma er. Vi kan sammanfatta det hela med att ett teknikfreak som jag var lite blöt i byxan efter mötet! Nu ska bara prislappen sättas, men den diskussionen överlåter jag åt andra!
Annars är det fullt upp på jobbet med att förbereda inför en utbildning i nästa vecka med deltagare från hela världen. Datorer ska konfiggas för olika språk, vi har t ex fixat en på kinesiska... och då vi inte förstår det kan vi bara hoppas på att det har blivit rätt. Sen har vi satt upp ett nytt vlan för utbildningsrummet så det är skilt från vårt huvud-lan så ingen obehörig kan komma åt det o en massa annat tekniskt mumbojumbo. Jobbar och sliter gör jag iaf, så det så! ;)

Din kaj i cyberrymden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0