Det luktar skumt

Det var jackan som hade anlänt till postens utlämningsställe. Den passade perfekt!  Dock luktade den lite skumt, förmodligen plasten den låg i som satt sina spår. Duktig som jag är sprang jag ned till tvättmaskinen för att tvätta den. Läste tvättrådet och där står det såklart handtvätt. För helvete! Här lever man i en modern it-värld och så står det handtvätt! Tror de att man ska springa ned till lokala ån och tvätta eller? Jag slängde in jackan på en snabbtvätt i 30 grader, det blir nog sketabra! När jag nu pratar om såna husliga sysslor som tvätt kan jag ju passa på att skryta med att jag har även dammsugit huset och startat diskmaskinen. Redig karl reder sig själv eller själv är bäste dräng som man säger.

Karlakarl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0