Hyllor och spiror

Ja det blev melodifestival, och jag led. Jag antar att jag får göra en egen sumering av detta elände och säga om jag tyckte rätt låt vann i denna misär. Men först en eloge till hon som leder spektaklet.... vad hon nu heter. Gillar hennes ganska dåliga humor. Jessica Andersson var inte tokig heller i början i den där vita kreationen.
Ok, vi tar väl och betar av låtarna i ordning.

1. Agnes: Vad ska man säga. En intetsägande dussinlåt som allt annat man hör på radio idag. Looken sen då, dålig Maria Caret/Beyonce-kopia (mmm... Beyonce *drool*)

2. Star Pilots:
Buuuuu!! RIP OFF!! Waiting for a star to fall möter Eye of the tiger! Och vad i helvete var vitsen med gruppen. De tre som skapade "gruppen" var alltså några av de tre fjantarna som dansade? Den fjärde fjanten kom med för han kunde yla? Hur kommer man ens på något sånt här tragiskt?

3.Susanne Alvfengren: ZzzZZzzZZZzzZZZzZZZzzZZzzZZzz.... går och tar mig en kopp kaffe.

4. Sahlene och Maria Hukanågonting Storeng: Jävlar i havet! Kollar spirorna på Sahlene! Kolla urringningen och hyllan på norskan! Här började man fantisera! .... låten kommer jag inte ens ihåg...

5. Thorleifs: När jag såg "sångaren" i sin trånga fejkläderkavaj och hörde eländet gick jag ut i köket och skar mig med en osthyvel för att slippa smärtan.

6. Sarah Dawn Finer: Antingen var låten totalt intetsägande eller så var det blodförlusten som gjorde att jag inte begrep mig på det hela.Ok, vi lämnar denna låt.. Moving on (mohahaha, vad säger ni om den ordvitsen?)

7. Next Three: Tog ca 30 sekunder innan jag hoppade upp ur soffan och sprang ut på toaletten och spydde som en kalv. De där gossarna måste vara mobbade i skolan... eller kommer iaf att bli. Måtte de byta namn, flytta och börja ett nytt liv någonstan. Ett kloster i Tibet är nog en bra början.

8. Malena Ernman: Om man nu ska göra det något sånt här kanske man skulle ta en titt på filmen The fith element och spana in den blåa operasångerskan där i. Lite mer röj och inte så seriöst. Men en golfapplåd för att hon vågade.

Så vann rätt låt? Nej! Inte enligt mig... eller ja.. jag kommer ju inte ihåg låten men jag ger segern till benen och hyllan, dvs Sahlene och jäntan. Ett tröstpris ger jag till Jessica Andersson. De töserna gav ju lite "underhållning" iaf! Mer sånt på Ettan och Tvåan så finns det en vits med TV-licensen.

Jag får väl bjuda på lite finstämd musik nu istället. Nine inch nails med låten Head like a hole. Klippet är från live DVD'n All that could have been.

Lattjo med sång och pling och plong



Kommentarer
Postat av: ღ Sofiα Werℓin

tyckte att låten med Star Pilots lät lite som deras andra hit!! BAD BAD BAD!!

2009-03-01 @ 00:12:23
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Hm, och folk anser mig udda... Ja, jag vägrar kolla på eländet. Undrar om man inte mår bättre av att INTE kolla på det? Psyket står bättre pall? Ja, bara en tanke såhär när man läser vissa bloggar igår/idag...

Må så grankott...

(ja, ngn i detta hur hade klockradio på ringning kl 7 pga något som jag tror kallas Vasaloppet... Ledig dag? japp... hallå, det händer inget före slutet i alla fall - sista 2milen? Varför upp NU??? Undrar om man ska boka in honom utan vetskap till nästa år pga allt??? :D)

2009-03-01 @ 08:04:32
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0