Sommarsprit

Igår åkte vi på avdelningen iväg till Lidköping vid Vänern (väldigt viktigt att ha med "vid Vänern" så folk inte tror det är Linköping vi pratar om) för att ha en slags avslutning inför semestern. Det grillades en kopiös hög med kött, ja jag trivdes som mus i en ostfabrik, och sen for vi till campingen och spelade äventyrsbangolf (dvs bangolfbanor som ser ut som "riktiga" golfbanor fast i miniatyr). Min insats i detta golfande behöver vi inte kommentera så raskt vidare till det fina. Jag ska ju sluta på kneget och börja på nytt ställe i augusti och en kollega fick gå vid varslet (han har som tur är hittat ett nytt jobb) som var så vi firades av lite vid detta spektakel. Som tack för lång och trogen tjänst... 11 månader blir det för min del... fick vi varsin flarra Laphroaig. Man tackar så mycket för detta och hurrar för att man slapp en gammal tradig blomkvast som jag ändå glömt att vattna. Nu kan jag vattna mig själv istället!



Nu verkar sommaren ha kommit med buller och bång (igen) då det är varmt som i den skuggigare delen av helvetet just nu. Detta gör att vissa hemsheter börjar visa sig på jobbet. Killar i piké, shorts och barfota i sandaler. Finns det något fulare att beskåda? Jag håller fullt med de företag som tar fram förbud mot denna styggelse. Jag får uppstötningar och rapar gårdagens kvällsmat av blotta åsynen av detta. Skulle ett parti gå till val på att lagstifta bort detta skulle de få min röst bums!
Sen när jag ändå är inne på hemska saker så får jag väl ta en ställning som säkert komma orsaka ramaski bland de flesta modebloggare (inte för jag är en sån men ändå) i vårt avlånga land. Det här med de så kallade gladiatorsandalerna som tjejer som bär till höger och vänster just nu, vad fan är meningen med dem? De är ju ta mig fan fulare än foppatofflor! Jag tror nog inte ens att Megan Fox skulle kunna se snygg ut med dessa ting på sig. Och varför kommer denna hemska "trend" nu? Filmen Gladiatorn är ju apgammal och 300 är inte purfärsk den heller. De får även fötterna till att se ut att vara längre än Gunde Svan's gamla avdankade skidor men det spelar tydligen inte någon roll. Nej det stinker sandalsvett om alltihop. Stoppa gladiatorsandalen, stoppa den!

Nu känner jag mig så upprörd att jag nog får ta oskulden på presenten!

This is Sparta!

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Tack, men du behövde inte be om ursäkt! Klarar mig - kan lyssna hemma, hahaha. Om gubben får som han vill är det ungefär det enda som låter, alls... kanske... Men, de gillas ja!

Hm, avtackas, hm... Dagarna innan man åker åt - är delar på G till "inför uppstart av nya omorganisationen den 1sep"... frågan är om det även gäller oss som får byta jobb, blää... Men, OM så är fallet blir det en vända till Lurö - övernattning tom. Tänk att DET finns det pengar till - men att ha lyckats ändra en liten titel utan ens löneökning se det gick inte när de tänkte göra det innan jul, bläää. Och frågan är än värre - blir det avtackning då om vi ska med? Nja, vet inte om jag vill vara med om det - sista natten med älskade gänget!!!

Må så grankott...

ngn som INTE vill sparkas nedåt - vägrar!!! eller kryssat ja, men går man dit månne... ... ...

2009-06-24 @ 22:21:33
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Bim HD

Kan inte låta bli att ge dig denna länk... Passar det? :D

http://enlegoomdagen.blogspot.com/



Må så grankott...

2009-06-24 @ 22:25:33
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Helen

TACK! Jag är inte längre ensam om att tycka att gladiatorsandaler är gräsliga. Skulle aldrig få för mig att köpa ett par sådana - eller ett par haremsbyxor, om du vet vad det är för något. :-)

2009-06-25 @ 18:52:04
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hehe ibland märks det sannerligen väl att vi äro syskon =)

2009-06-25 @ 22:39:51
URL: http://garderobsgrubbel.devote.se
Postat av: Anonym

Hellu! Kikar in =)

2009-06-25 @ 23:04:16
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Gbo

Ohh..grats till nytt jobb o fri spånken!

2009-07-01 @ 18:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0