Avfettning till tusen

Då har man varit lite produktiv. Kört en maskin tvätt och en maskin disk, tvättat bilen, gått femman på berget och varit inne på nya ICA Kvantum och inhandlat livsnödvändigheter. Syrran fick lotsa mig där inne så jag inte skulle gå vilse. Fanns dock inga bra korridorer att ha kundvagnsrejs i, klar besvikelse. Träffade dock en gammal polare där inne som ska flytta tillbaka till stan igen, kan bli sköj!
Bilen tog nog två timmar att tvätta. Men tack vare det fina vädret kunde man göra det i t-shirt, vilket var väldigt skönt. Körde fyra omgångar avfettning med tre olika sorter och sen då bilschampo på det. Biltvättning är en kost... får kanske skriva en guide på detta en dag. Bilen blev strålande vacker igen men nu ser man alla stenskott och elände den har fått under vinterns pendling till Skövde. Skär lite i hjärtat. Måste lämna in den lilla snuttan på rekond alltså.
Resten av dagen tänker jag nu bara ägna åt rent slappande, tänker inte lyfta ett finger. Får väl bli någon rulle ikväll. Hört att Robinsson drar igång igen men det tänkte jag ignorera.
Nepp, nu får det bli en dusch då eftersvettningarna verkar ha avtagit och sen naaadaaa. Vertikalt läge på soffan och en bra skiva... mmmm.

There's something strangely musical about noise.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag var på Coop idag och köpte en Urquell, den sista, och en Starobrno, god den också! De kan de där med öl tjeckerna..

2009-03-21 @ 17:02:57
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: Helen

Hihi, min städning ligger nog också på is till i morgon. En tvättmaskin har jag dock hunnit med (och en till blir det). Har också varit ute och promenixat en stund. Vad är det där för berg som du (och syrran din) skriver om? Går det en bergskedja genom Tidaholm? ;-) (Mina geografiska och topografiska kunskaper om Sverige är sedan länge tämligen bortglömda).



Tror det blir någon DVD i kväll och till detta hamburgertallrik (jag har ju faktiskt motionerat TVÅ gånger i dag!) och gärna en chokladboll eller två (om jag ids tillverka dem).



P.S. Du verkar ha läst fel - jag menade ju att DU är Skönheten (Anna har ju skrivit i sin blogg att du är snygg och jag har ju ögon att se med!).



P.P.S. Du kunde väl lägga ut lite "snygg kille i T-shirt vässar armmusklerna med bilvård i solsken"-bilder på bloggen? ;-)

2009-03-21 @ 17:05:32
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

Vurpollon?!? Var tvungen att googla för att förstå innebörden av detta ord. Jag förstår inte vad du ser för likhet mellan dig och en hjälm??



P.S. Du behöver inte gå på gym för att posa på bilder! ;-)

2009-03-21 @ 20:26:18
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

Runt och innehållslöst?!? MEH! Tycker du verkar ha mycket i ditt huvud (inklusive tuttavdelningen, mowha!). Ja, jag har extrem beslutsångest i kväll - eller bara ångest helt enkelt. Känner mig lite sliten (måste vara all motion!) så det blir läggdags tidigt.



P.S. Muskler eller inga muskler - bara det blir en "Mr. Wet T-shirt"-bild så är jag nöjd! ;-)

2009-03-21 @ 21:14:43
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

Med din syrra som fotograf kommer jag garanterat att bli jättenöjd! Jag ser redan fram emot bilden - hmmm...kanske kan jag fixa en kopia på den i naturlig storlek och placera någonstans i lägenheten... ;-) Kram o sov gott (när du väl kryper till kojs - vilket jag antar blir under nästkommande dygn!). Hälsningar Sömntutan

2009-03-21 @ 21:57:59
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Bim HD

hm... undrar om det inte är läge för lite - kostrådgivning för herrn...

Avfettningsmedel mm kan väl inte ingå i kostcirkeln, eller? Ja, jag bara undrar, sådär... Biltvättning en kost? Hm, tänker INTE åka till Tidaholm, nä... inte med den kosten på matsedeln, lovar... och jag lovar på heder och samvete att detta inte kommer serveras i denna del av landet... även om mycket udda kan hamna på matbordet...

Må så grankott... slött än? sover säkert :D

2009-03-21 @ 22:12:20
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0