Fingrarna kräks

Nu har jag suttit och plågat katterna med lite plånk på elguran. Detta är något jag gör alldeles för sällan. Spelar gitarr alltså, inte plågar katterna. Hades gick här och ylade ibland, kan ha varit att han sjöng, kan ha varit protest. Vad vet jag om världen? Det är förresten kanske synd att säga att jag spelar, men oljud gör jag iaf. Största nackdelen med att spela för sällan, förutom att man glömmer av allt och spelar som ett mongo, är att man får så satans ont i fingrarna. Så nu sitter stackars lilla jag här med smärta och djupa dalar i fingertopparna. Det mest tragiska ändå är att enda hela låten jag kom ihåg var Hole's Doll parts... manligt va?

I'll be back

Kommentarer
Postat av: Helen

Hihi, låten jag gjorde STOR ansträngning att länka till var "Hoodoo wanna voodoo" - en av musikhistoriens djupaste låttitlar! ;-)



Just när jag tror att du inte kan bli bättre - ;-) -så kommer du och avslöjar att du spelar gitarr (du har säkert nämnt det tidigare i bloggen, men jag har nog förträngt det). Jag har alltid ångrat att jag inte började spela något instrument - och gitarr stod högst på listan. Men, men...det går väl att lära sig som vuxen också, antar jag. Får föra upp det på min to do-lista. Hoppas att du haft en fin dag i solen - kram!



P.S. Var glad att du har en trädgård att vistas i - jag bor i lägenhet utan balkong, i fastighet utan trädgård. Får krupp ibland...

2009-03-17 @ 20:48:27
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

Hahahahaha! Vilken sjuk låt... Jag ska faktiskt erkänna att jag är MÅTTLIGT förtjust i att åka till Ullared. Stället är för stort och det är för mycket folk och stim (tycker nästan det är jobbigt att åka till A6 i Jönköping, haha!). Så du kan andas ut - jag tänker inte tvinga med dig till Ullared - men A6 har vi ganska nära till båda två! ;-)

2009-03-17 @ 21:37:00
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Sheena / Rockho

Svar: Det hoppas jag med, verkligen!

2009-03-17 @ 23:19:49
URL: http://rockho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0