My bäjby is back!

Idag bjöds det på tårta igen på kneget. En pensionär ville tacka oss för att vi avtackat honom, så han ställde till med storfika i matsalen. Glad i hågen rusade jag dit som en igelkott på jakt efter.. ja vad nu igelkottar sucktar efter. Gratis fika kan man ju inte säga nej till. Men såklart så möts jag av av två gigantiska förbannade gröna baskrar (princesstårtor för den oinvigde), och så var den dagen förstörd. Det fanns dock en tårta till utan denna eländiga marsipan på så den roffade jag åt mig en bit av. Den visade sig istället bestå av 90% grädde, en liten liten tunn sockerkaksbotten, en klick vaniljsås och stelfrusna jordgubbar. Åt upp den lilla botten jag hittade och knapprade på jordgubbarna som jag försökte tina i munnen med kaffe. En torr skogaholmslimpa med gammal kaviar hade varit bättre än detta.
Efter denna miserabla fika var jag taggad att åka till OnOff, där jag lämnat in min PS3'a för 4 veckor sedan och inte hört ett skvatt om sedan dess. Nu jävlar tänkte jag verbalt krossa någon liten försäljare med dåliga undanflykter om varför den inte har kommit tillbaka, eller att jag inte fått reda på status. Jag tågade in med stora älgkliv i butiken och gick rakt mot informationsdisken, slängde upp inlämningskvittot och började fråga om vart den är och varför jag inte hört något. Killen knapprade lite på sin datamackapär och säger att den kom tillbaka i måndags. Min lilla äskling hade alltså legat på deras otäcka lager i flera dagar utan att man informerat stackars lilla mig. Nu kände jag mig dock ganska glad helt plötsligt över att den trots allt kommit tillbaka så jag höll bara en liten utläggning om att detta var dålig stil, vilket den lilla gossen nickade och höll med om... jävla smilfink! Nu står iaf min darling i tv-bänken igen och skiner och jag är så lycklig.. har dock inte startat eländet än så jag ska kanske inte ropa hej för tidigt!

Call me Snake

  Lägg inte märke till dammet på hyllorna, tack!

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Aha, är det så de ser ut? hihihi...

Hm, damm? Ehhh, lovar ni att blunda om ni kommer till Arvikafestivalen då? hrm, hihi... Tog faktiskt datorn, min... och tvn i sovrummet idag... ja, och de byråar där tvn och lilla stereon/dvd står (både ock i ett liksom där...) Så lite blev dammat, resten? ehhh...

Jodå, du FÅR ta mina våfflor också... hittade dock ett recept i en tidning jag köpte för korsorden, hm... billigare med korsordsbilagor i tidningar än korsordstidningar, hm - knäppt, eller?. Det fanns chokladvåfflor... Påpekade OM det skulle göras våfflor här snart - chokladvåfflor, man är ju kvinna och behöver choklad, hehehe.

Må så grankott...

Hm, hemma hela dagarna - då kan det gå lite lättare att var tyst... 1-2v, ehh... återkommer om det senare kanske? På jobbet och tyst? hahaha, säger inget mer, tralalalalala... ssscchhhh...

2009-03-19 @ 18:28:53
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Ellinor

Men varför just jackor? :-) Vad har du för minnen från barndomen som gjort att det just blev jackor? Jag är väl ett freak för alla sorts kläder, men inte överdrivet mycket för väskor och skor faktiskt, mest kläder som sagt.

2009-03-19 @ 18:49:12
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mäh...du kunde ju tagit med tårta till mig..kanske ska ta mig en prinsessbakelse när vi fikar imorrn..hmm.

2009-03-19 @ 19:41:31
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Helen

Hahahaha! Du verkar ha fått nya stalkers i form av gröna baskrar! (Jag har ju inte ansträngt mig så mycket på stalkerfronten på sistone). Själv har jag smällt i mig en massa smörgåstårta hemma hos 60-åringen. Till efterrätt blev det en något nyttigare tårta - morotskaka med kiwi. Och sedan två timmar tillbaka har mina ögonlock varit BLYTUNGA. Är inne i en dålig sömn-period. Jag hoppas att dagen har varit bra och säger nu natti, natti!



P.S. Du verkar ha en hel del darlings i ditt liv - jackor, katter, bil, PS3:a (som jag erkänner att jag knappt vet vad det är för något). Är det tufft för en mänsklig darling att konkurrera med allt detta? ;-)



P.P.S. RUSAR igelkottar?!?

2009-03-19 @ 22:06:17
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Helen

Glömde tacka för det fina ordspråket - tack! Ska uppdatera min profil med detta i morgon. För ett ordspråk måste man ju ha. Det gick ju alldeles utmärkt med strössel. Eller som Werner och Werner skulle ha sagt: Det går lika bra med selleri! ;-)

2009-03-19 @ 22:13:58
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0