Nattsuddar...

Sitter och spisar lite musik (och öl) såhär framåt småtimmarna och kommit fram till att det gjordes väldigt mycket bra musik under 90-talets början som jag förträngt lite. 1991 var ett väldigt bra musikår med släpp som t ex Nirvana - Nevermind, Pearl Jam - Ten, Red hot Chili Peppers -  Blood Sugar Sex Magik, U2 - Achtung Baby, Metallica - Metallica och annat smått och gott. Nu för tiden känns det som att man får vara glad om det kommer ett par bra skivor under ett år. Ack så tråkigt. Men man har ju den gamla musiken kvar iaf. En liten lustig grej som man förresten ofta hör av folk när ett band har släppt en ny skiva, det gnälls på att de inte lät som de gjorde förr. Men hur jävla tråkigt skulle det vara om artister aldrig utvecklade sig eller prövade något nytt? Gillade man den förra skiva kan man ju fortfarande lyssna på den, men att förvänta sig att något nytt som ska låta precis likadant som något gammalt är ju bara dumt!
Nepp, tillbaka till lyssnandet...

Once upon a time, I could loose myself




Kommentarer
Postat av: Helen

God morgon! Håller med om att det fanns så mycket bra musik FÖRR! Jag brukade hänga med hyfsat bra när det gällde olika artister och musikstilar (prenumererade på OKEJ, lyssnade mycket på radio). Idag har jag knappt en susning om vilka artiser som gäller. Bara en massa Idol-människor som gör en skiva och sedan dumpas av sina skivbolag. Eller diverse tjej- och killgrupper som "skapats" av pengahungriga managers. Britney Spears upp- och nergångar blablablablba... Sedan är det ju alla dessa "gamlingar": Rolling Stones, Bruce Springsteen, Madonna, Kylie Minogue m fl. De är ju helt OK - så länge de släpper bra material och utvecklar sig.



Nej, det är bara att konstatera att jag är en bakåtsträvare. Älskar mitt 80-tal och 90-tal, och någon gång under det rätt menlösa 00-talet började jag vända blicken mot 60- och 70-talen - där snackar vi guldgruvor!

2009-03-15 @ 13:07:51
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0