Släck solen!

Varför kunde det inte vara mulet idag? I alla fall på morgonen/förmiddagen? Har bytt fönster på huset för ett tag sedan så jag har inga persienner eller rullgardiner längre, så den eländiga solen lyser in och väcker mig alldeles för tidigt. Det är ju helg! Man ska sova då! Får ta tag i den här situationen någon dag. Drog täcket över huvudet ett tag för att försöka kunna sova lite längre. Då började katterna istället gå och trampa på mig. När ska jag få min skönhetssömn?
Blev lite film och öl igår kväll. Behövlig avkoppling efter en arbetsvecka. Filmen som visades var "Låt den rätte komma in" men den var väl sådär. Fast tar man i beaktning att den var svensk så var den nog ganska bra ändå. Var inte det där typiskt svenska med att ljudet känns pålagt efteråt och klippning, ljussättning och bild gick inte heller att klaga på. Det tar sig.
Nu får det bli frukost. Har varit uppe en liten stund nu och då börjar magen göra sig påmind. Sen får det väl bli en promenad i fina vädret... trots den nedrans elaka solen som agerar väckarklocka.

Pojkar vill, killar kan!

Kommentarer
Postat av: Helen

Upp och hoppa, Sleeping Beauty! :-) Jag var uppe redan kl 6.30 och har sedan dess ätit gröt, svettats på gymmet, duschat och gjort mig vacker (nåja, man får jobba med det lilla man har i skönhetsväg). Håller nu på och pular lite här hemma. Hade helt glömt bort (!) att 60-åringen skickade med mig en bit smörgåstårta hem - så den ska jag mumsa på till lunch. Därefter ska jag ta mig en tur på staden och inhandla lite förnödenheter. Sedan blir det städning för resten av slanten. Kul på hjul - NOT! Kram på dig, Skönheten hälsar Odjuret ;-)

2009-03-21 @ 10:58:57
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Ah... Ikeas svarta mörkläggningsrullgardiner (puh...) är ljuvliga... och att ha sovrummet i rätt ände av huset - dvs, där solen kommer på eftermiddagen :P Sova i köket kanske inte vore så bra? :P

Hm... här är det nog hund först - sen katt - som var väckarur... hm, den sistnämnde var nog hungrig - giv mig käk... eller något? :)

Må så grankott...

2009-03-21 @ 11:11:07
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Ellinor

Pilsner Urquell heter den här, attans vad god den är! Ska kolla om de andra goda sorterna finns kvar men tror ju inte det. Men prova den här!!

2009-03-21 @ 11:26:51
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: Carina

Följer din syster ysters uppmaning att kika in till dig också.. ha en bra helg!

2009-03-21 @ 11:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0