Mmm... öl

Då har man äiti pizza och öppnat helgens första öl. Mumma det! Sitter och botaniserar bland osedda filmer för jag tänkte se en rulle ikväll. Händer inget annat kul ikväll så då kan jag lika gärna stanna hemma och pilla mig i naveln! Lutar mest åt Quantum of Solace... den har ju inte fått några vidare betyg men det är ju ändå James Bond. Jag gillade ju Daniel Craig i den rollen i förra filmen så helt kass är den förhoppningsvis inte. Pangpang, biljakter och brudar kan väl aldrig gå fel?

Kom på förut att den käre Eddie Izzard har lite sanna fakta om katter och hundar och kanske framför allt varför katten är överlägsen hunden i.. ja det mesta egentligen. Kanske bäst att tillägga att jag faktiskt gillar hundar oxå innan jag får skit för att vara hundplågare och sedan blir kastad till rabiessmittade bävrar. Men jag gillar inte hundägare som köper dem i råttstorlek för att ha som nån jävla blingbling accessoar och bära omkring på!
Nåväl... här är lite "sann" hund och kattfakta som ni kan njuta av, så hämtar jag en öl till.

- We should hang out!
- Agreed!




Kommentarer
Postat av: Helen

Har inga direkta planer för helgen. Måste ta igen lite sömn, känns det som. Sedan ska jag rensa ur garderober på en massa gamla pinaler. Jag lider av svårt ekorre-syndrom, "ecorrus collectus". ;-D. Har länge sökt en stödgrupp utan att hitta någon.



Nej, hundar ska inte bäras som accessoarer! Och ja, jag har naturligtvis sett den där sketchen om katters intellekt (sm ju alla kattägare vill framhålla). Det är väl så att katter har mer IQ medan hundar har mer EQ (= är mer sociala och vill umgås med sin "flock"). Är uppvuxen med golden retriever - kelgrisen och svansviftaren numero uno. :-D

2009-03-13 @ 19:54:21
URL: http://hihellohelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0