Vinden har vänt

Gjorde ett tappert försök att skotta uppfarten när jag kom hem. Det gick sådär. Det blöta som föll igår kväll och under natten har frysit ganska bra så allt är som en hård skorpa. Lögn i fan att få bort det. Skrapade bort lite på ytan och hoppas att eländet smälter snart istället. Kommer bli en härligt fin livsfarlig isgata av det hela om det bara töar lite! Bäst att ha ambulansen på "speed dial" i mobilen för jag kommer väl ligga där med bruten lårbenshals vilken dag som helst.

Idag hände något otroligt på jobbet, Jag blev återigen bjuden på tårta men hör och häpna, det var ingen satans grön basker utan en riktig tårta!  Den var iofs grön, nåt limeaktigt ovanpå, men god. Nu jävlar vädrar jag medvind! Nu kommer kanske äntligen lottovinsten, rejäl lönehöjning eller så dyker det kanske upp en söt tjej på trappen. Måste vara ett tecken på något positivt iaf.

Nu får det bli lite käk och sedan se vad den gode Jack Bauer har för sig denna vecka!

Duck and cover


Kommentarer
Postat av: Helen

"Tjeckisk porrfröken", haha! Tack för CSS-förklaringen. Mina kunskaper inom detta område är minimala. Ambitiös som jag är hade jag tänkt avhjälpa detta genom att gå en kvällskurs i webdesign. Kursen blev dock inställd p g a för få deltagare (jag bor uppenbarligen i en stad full av icke-ambitiösa människor). Därför ser min blogg ut som den gör! :-)



Vad kul att du fick en icke-baskertårta! Lottovinsten väntar säkert runt hörnet och vilken mörk och kulen natt som helst, kommer mitt stalker-jag att stå på din trappa och banka på din dörr med en slägga! ;-D



Hoppas att allt är bra med dig - ska nu se om jag kan blidka min kurrande mage med något gott. Kram!

2009-03-24 @ 18:13:04
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Du ser - du ÄR på G!!! Hm, har du en STOR förpackning med strösocker hemma? Ut och släng det på isen om så är, bästa som finns, hihihi. Nä, jag ljuger inte om du tror det. Här i kommunen testade de detta med socker istället för salt... de gick åter till salt, med kalk :( Hemska tanke - salt, lägger sig på och kalk, gör bilen, blääää. Men, de måste tydligen för ph:t använda kalk...

Idag har man haft kul med djur - får se om man får till ett helknäppt inlägg senare, ojojoj... :P

Må så grankott...

Hm, viss var det synd, snyft... de var ju SÅ jag :( snyft...

2009-03-24 @ 18:21:11
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ohhh det låter ju fantastiskt ju, vi får inte missa den filmen, sett lite trailers- mumma!



Och mumma för din tårta! Hurray!

2009-03-24 @ 18:49:40
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Helen

Glömma släggan hemma? Jo, det kanske är bäst så - blir lite jobbigt att släpa på den: Först hemifrån till tåget (där jag måste gömma den någonstans), sedan från tåget till Tidaholmsbussen. Sedan bor du kanske inte i centrala Tidaholm, och då måste jag ju gå och släpa den X antal meter till ditt hus. Så jag lämnar den hemma! ;-)



Prata inte om stryktvätt - jag drunknar i den! Är dock inte på vare sig stryk- eller städhumör (är jag iofs aldrig!). Jag ska borda soffan och sedan sussa. Och i morgon är det onsdag - nerförbacke, igen! Var det inte alldeles nyss onsdag? :-)

2009-03-24 @ 20:45:38
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Se den inte! Här har man väntat i flera år på uppföljaren och så är den så kass, jag tror att jag skrattade en gång typ..

2009-03-24 @ 20:53:23
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm bio till helgen kanske??

2009-03-24 @ 20:59:50
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; härligt :D

gör du då?

2009-03-24 @ 21:07:44
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0