Då var det fredag igen

Denna underbara dag! Hela helgen framför sig! Dock började dagen kasst när jag steg ut på min trapp och bländades av nåt otäckt vitt. Smått slog jag upp ögonen igen bara för då få en kaskad av små sylvassa yrande snökorn i dom. Jävla skitväder! Borstade av trappan lite och pulsade mot garaget för att ta ut Betty.


Eländigt yrväder


Väl i Betty så kändes det lite bättre igen.  Med Monster Magnet på hög volym for jag iväg ut i snöyran mot kneget i Skövde. Denna fina lila rutt som för det mesta är trevlig i min kära bil. Så blev det dock inte på väg till jobbet idag. Inte Bettys fel utan alla jävla söndagsseglare på vägen. Bara för att det är lite snö i luften så ska det åkas så lååååångsamt att man knappt har styrfart. Ja, jag får panik av andra sega bilister. Speciellt när vägen i sig är hyggligt ren från snö och det det dessutom är raksträcka. Där fick man ligga och tuffa fram mellan 80 och 90km/h. Inte gick det köra om heller för det låg andra slöa miffon i mötande körsträcka och jävlades med mig.


Sega söndagsseglare, se så ren vägen är. Bara att gasa!


Kom fram till jobbet efter ca 40 minuter, brukar ta 25 minuter i vanliga fall. Arbetsdagen började sen med ren frustration. En på det danska kontoret hävdade att han inte kunde skriva ut från affärssystemet på sin dator. En massiv felsökning började och tusen frågor ställdes. Vad flanen aldrig berättade var att han satt hemma med sin laptop, uppkopplad via VPN och försökte skriva ut på sin privata skrivare när han dessutom hade kopplat upp sig i Citrix. Klart som fan att hans privata skrivare inte finns med i systemet. Här fick jag nog ett smärre psykbryt och klädde av mig naken och lade mig i fosterställning sugandes på tummen i serverrummet (in my mind). Resten av dagen gick utan större fadäser och jag klädde på mig framåt lunch.

Efter jobbet åkte jag för att möta upp syster och ta en gemensam fika, som vi så brukligt gör på fredagar. Idag var jag dessutom duktig och hade med mig kameran så jag kunde fota det smarriga vi åt. Sen pratade vi business. Även jag har en liten kreativ sida som ni kanske kommer få se en vacker dag.


Varsin cappucino, mitt wienerbröd och systers negerboll


Efter fikat åkte jag hem och skottade den eländig uppfarten. Ett skitgöra, but a man got to do what a man got to do. Nu var det plusgrader så det var enbart blötsnö, och tungt nåt så ini helvete att skotta. Den snö som nu är kvar smälter fint och blir det minus inatt kan jag förmodligen åka skridskor utanför garaget imorgon.

Sen åkte jag och köpte mig en pizza, a man got to eat what a man got to eat. Till denna njöt jag av kvällens första öl och nu har jag nyligen korkat upp den andra. Mmm.. jag gillar verkligen öl. Mörk öl. I brist på tuttar får öl duga! Nu tänker jag sätta mig och zappa lite bland kanalerna och koppla av en stund.

You and me and the devil makes three


Jag gillar Homer Simpson oxå


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Homer Simpson är underskattad :D Likaså att ha familjen nära.... =P

2009-03-27 @ 19:48:55
URL: http://missdone.blogg.se/
Postat av: Helen

Ahhh...så du har ätit pizza! Jag slog till på en hamburgertallrik (läsk ingick - tog en cola) som jag suttit och svullat i mig nu framför "Let's Dance" (reklampaus när detta skrivs).



Ja, kolla in din kalender! Tyvärr är det så att av skattetekniska skäl så måste "respektive" betala sin del - men jag ju så snäll så självklart pröjsar jag halva din del! ;-)

2009-03-27 @ 20:25:25
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Jojjo

haha, ja föräldrar och deras matgömmor är underskattade... :-) men när man bor nära glömmer man nästan att uppskatta dem ibland!

2009-03-27 @ 20:28:01
URL: http://missdone.blogg.se/
Postat av: Helen

Blir hemskt nyfiken på din kreativa sida! :-)

2009-03-27 @ 20:48:41
URL: http://hihellohelen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem vet, du kanske skulle passa.. varför ska bara tjejer behöva plågas av klädpåhittet byxdress? Killar då?:)

2009-03-27 @ 22:10:57
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag vill ha mer fika!

2009-03-27 @ 23:31:20
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

yey!



skissat nåt då?



=)

2009-03-28 @ 00:06:59
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

men det kunde du väl räknat ut innan..Adam Sandler, barnfilm..hallå?

;)

2009-03-28 @ 00:13:08
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0